رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی و شرکت‌های صنعت نفت‌ و گاز شهرستان عسلویه بازدید کرد

13:51 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۰۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی، نمایشگاه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان داخلی، شرکت پلیمر آریا ساسول و حریم دریا در شهرستان عسلویه بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز با حضور در حوزه قضایی شهرستان عسلویه و در مراسم تشکیل شورای صلح و سازش دعاوی درحوزه انرژی در شهرستان عسلویه اظهار کرد: برای اولین بار در کشور شورای حل اختلاف ویژه صنعت نفت، گاز و انرژی در عسلویه تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهرهدف از تشکیل این شورا را استفاده از تجربیات تخصصی مدیران و کارکنان صنعت نفت در رفع دعاوی مربوط به حوزه انرژی در منطقه ویژه پارس دانست و افزود: از آنجا که امکان آموزش تخصصی به قضات به دلیل جنبه تخصصی و فنی مسائل مربوط به حوزه انرژی وجود ندارد، برآن شدیم تا با تشکیل این شورا از نظرات تخصصی مدیران صنعت نفت جهت مصالحه‌ی این دعاوی استفاده کنیم.

وی افزود: مهم این است که این دعاوی با رضایت طرفین حل و فصل شوند که علاوه بر سرعت بخشیدن به رفع دعاوی حقوقی رضایت طرفین دعاوی نیز جلب شود.

در این مراسم احکام شورای تخصصی صلح و سازش دعاوی در حوزه انرژی به عنوان "صلح‌یار" صادر شد.

بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از شرکت پلیمر آریا ساسول

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در شرکت پلیمر آریا ساسول در جریان نحوه تولید، نگهداری و صادرات محصولات شیمایی و پتروشیمی قرار گرفت.

 مهرانگیز در این بازدید ضمن تشکر از تمامی فعالان حوزه صنایع تولیدی و شرکتهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی که در راستای شعار سال مقام معظم رهبری گام بر می دارند، افزود: دستگاه قضایی استان بوشهر نیز در کنار این شرکت ها قرار دارد و با حمایت قانونی و رفع موانع و مشکلات شرکت های صنعتی و تولیدی و دانش بنیان به آنها کمک خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به لزوم ایجاد تعامل هر چه بیشتر با نهادهای زیر مجموعه قوه قضاییه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ابراز امیدواری کرد: این تعامل سازنده پایدار و مستمر باشد.

وی با اشاره به تولید پایدار و استمرارتلاش کارکنان شاغل در صنعت، گفت: همت و تلاش والای کارکنان شاغل در صنعت به عنوان طلایه داران جبهه اقتصادی قابل ستایش است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به رعایت حقوق عامه توسط این شرکتها در منطقه اشاره کرد و افزود: تمامی شرکت ها در منطقه باید در راستای حفظ حقوق عامه گام بردارند و به مسئولیت های اجتماعی در حوزه پیرامونی خود عمل کنند.

مهر انگیز در ادامه با تاکید بر رعایت و اجرای کامل قوانین مقررات در حوزه صنعت و کار تصریح کرد : مسئولان این شرکت ها در راستای پیشگیری از خلل در روند تولیدات و کار اهتمام ویژه ایی داشته باشند و طبق قانون رعایت حقوق و دستمزد و مطالبات کارکنان  را مد نظر قرار دهند.

محمدرضا حیدر زاده نیز در این بازدید هدف شرکت پلیمر آریاساسول را تولید پایدار و تلاش در جبهه اقتصادی با بهره گیری از جوانان انقلابی و متخصص دانست.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول اقدامات و دستاوردهای این شرکت را تشریح کرده و ابراز امیدواری کرد تا تعامل سازنده میان نهادهای قضایی و پتروشیمی آریاساسول بیش از گذشته افزایش یابد.

وی موضوع عدم رعایت عدالت در افزایش نرخ یوتیلیتی ها به میزان 253 درصد را مطرح کرد که در این راستا ادله کارشناسی و فنی توسط مدیران آریاساسول مطرح و مقرر گردید که موضوع از طریق هیئت حل اختلافات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی که به ابتکار مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر تشکیل گردیده پیگیری و به استماع ریاست قوه قضائیه برسد.

قابل ذکر است شرکت آریاساسول با بیش از 2 هزارو 500 نیروی کار شاغل در اقتصاد ایران بالاترین رتبه اعتباری بلند مدت را دارد.

بازدید از نمایشگاه تولیدات داخلی در حوزه نفت ،گاز و پتروشیمی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در نمایشگاه تولیدات داخلی در حوزه نفت ،گاز و پتروشیمی با تولیدات داخلی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی توسط شرکت های داخلی و دانش بنیان آشنا شد.

مهرانگیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از تولید کنندگان به ضرورت افزایش تولیدات داخلی به دست توانمندان داخلی با داشتن  ایمان و عزم و اراده قوی تاکید کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز شاهد پیشرفت و ترقی و توسعه در کلیه زمینه ها هستیم  تا جایی که دشمنان ما از این پیشرفت ها خشمگین هستند.

بازدید از سواحل منطقه عسلویه و منطقه حفاظت شده

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین با حضور در سواحل عسلویه به رعایت حفظ حریم 60 متری دریا تاکید کرد و افزود : با ورود دستگاه قضایی در منطقه حفاظت شده نایبند بیش از 10 هکتار از تصرفات غیرمجاز آزاد سازی شد.

وی همچنین با اشاره به لزوم صیانت و حفظ حقوق بیت المال، گفت: این موضوع از اولویت های دستگاه قضا است و با متخلفان این امر به طور جدی برخورد قانونی می شود  و مسئولان متولی این امر نیز باید  در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند و اگر از جانب آنها قصوری از جمله فعل و یا ترک فعلی صورت پذیرد که موجب آسیب رساندن به حقوق بیت المال شود دستگاه قضایی ورود خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی در این باره صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

شورای حل اختلاف ویژه صنعت نفت، گاز و انرژی در عسلویه افتتاح شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *